Recenzije

Hell is Us – Mračna igra koja vas ne drži za ruku

U svetu u kojem igre sve češće nude instant nagrade, šarene strelice i jasne markere, Hell is Us ide potpuno drugim putem. Novi naslov studija Rogue Factor nije igra koja vas drži za ruku – već vas baca u depresivni, polurazrušeni svet gde ste sami sa sobom, svojim dronom i osećajem da iza svakog ugla vreba nešto mračno.

Priča koja boli, ali tera na razmišljanje

Radnja nas vodi u zemlju Hadea, razorenu apokalipsom poznatom kao „Calamity“. Igrač preuzima ulogu Rémi-ja, mirovnog zaštitnika UN-a, u potrazi za roditeljima koje je izgubio. Na tom putu susreće enigmatične pejzaže, simbole i neprijatelje – Hollow Walkerse, groteskne manifestacije ljudskih emocija. Priča se ne servira na tacni: Hell is Us vam daje lupu i šapuće – „Sami pronađite smisao.“

Ono što ovu naraciju izdvaja jeste težina i simbolika. Poput jake crne kafe, ostavlja gorak ukus, ali vas ispunjava, tera da razmišljate i nakon gašenja konzole.

Gameplay – između istraživanja i brutalne borbe

Hell is Us kombinuje soulslike elemente sa fokusom na istraživanje. Borba je izazovna, ali nikad nepravedna – stamina sistem i „pulse“ lečenje održavaju balans. Borba može delovati repetitivno, a raznolikost neprijatelja nije najsvetlija tačka igre, ali osećaj istraživanja i rešavanja zagonetki uspeva da to nadomesti. Najveća promena u odnosu na tipične igre jeste potpuni izostanak mape i markera. Lutanje može biti frustrirajuće, ali trenutak kada pronađete rešenje sopstvenim putem donosi ogroman osećaj ponosa.
Glavna priča traje oko 20–25 sati, dok istraživači i lovci na platinu mogu provesti i 70+ sati u Hadei.

Audiovizuelni identitet – jezivo prelep svet

Unreal Engine 5 omogućio je Rogue Factoru da kreira pejzaže od kojih zastaje dah. Sivilo ratom razorene zemlje, jezivi zvuci i neprestana tuga u vazduhu čine igru emotivno teškom, ali i fascinantnom za istraživanje. Muzika i audio dizajn dodatno podižu tenziju – svaki šapat i svaka škripa deluju kao deo jedne veće misterije.

Mane i sitna razočaranja

Iako igra briljira u atmosferi i istraživanju, poslednji čin ostavlja osećaj da je priča presečena prerano. Neke sporedne priče, posebno Rémi-jev lični razvoj, nisu dobile dubinu koju zaslužuju. Takođe, zagonetke umeju da postanu iscrpljujuće, naročito pri dugom igranju.

Kritika i publika

Hell is Us je naišao na generalno pozitivne reakcije – Metascore 78/100, a korisnici su još darežljiviji sa prosekom 8.9/10. Hvaljena je atmosfera, istraživački pristup i hrabrost u dizajnu, dok su kritike usmerene na repetitivnu borbu i nedostatak raznolikosti.

Hell is Us nije igra za svakoga. Ako volite jasne ciljeve, markere i instant nagrade – ovo nije vaš naslov. Ali ako želite da se izgubite u mračnom svetu, da istražujete bez pomoći, da postavljate pitanja i sami tražite odgovore – Hell is Us je jedno od najosvežavajućih iskustava u poslednje vreme.

U vremenu kada igre često biraju lakši put ka igraču, Rogue Factor je odlučio da veruje publici. I to poverenje je najveća vrednost Hell is Us-a.

administrator
Gejmer za kog ne postoji preteška igra i blagi mazohista koji vole sebe da kažnjava redovnim prelaskom Souls igara, gde Bloodborne zauzima posebno mesto u mom srcu. Don’t You Dare Go Hollow!

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *