Blades of fire
Video Igre

BLADES OF FIRE: Kombinacija sistema kovanja i izazovne borbe

Blades of Fire je akcioni RPG koji ne pokušava da bude Soulslike, ali istovremeno ne krije da je inspirisan FromSoftware igara. Fokusira se na potpuno drugačiji pravac: sistem kovanja oružja koji oblikuje borbeni stil igrača i celokupno iskustvo igranja.

Igra je delo studija MercurySteam, poznatog po radu na Metroid: Samus Returns i Castlevania: Lords of Shadow, a plasira se kao samostalna, story-driven avantura sa jakim RPG elementima i borbom iz trećeg lica.

Priča u senci zabrane

Radnja se odvija u svetu u kojem je upotreba oružja zakonom zabranjena. Igrač preuzima ulogu Arana de Lire, bivšeg ratnika koji sada živi kao kovač, ali koji biva uvučen u sukob između otpora i totalitarne vlasti. Centralni narativ je direktan i bez obrta koji bi menjali tok priče, ali se ističe načinom na koji koristi svet igre da ispriča pozadinske događaje. Glavni saputnik, Adso, ima ulogu vodiča i komentatora, i kroz njega se gradi slojeviti pogled na društvo i ideju zabranjene borbe. Mada, mislimo da je mogao biti mnogo bolje iskorišćen. Potencijal koji bi mogao da se razvija.

Mehanika kovanja

U srži igre je crafting sistem koji omogućava igraču da od nule kreira svoje oružje. U pitanju je sistem sa tri ključne komponente: jezgro, oštrica i drška. Ove komponente utiču na stil borbe, brzinu napada, domet, pa čak i trajanje specijalnih poteza. Kroz napredovanje, igra otključava sve više sirovina, mogućnosti kombinovanja i unapređenja.

Za razliku od tradicionalnog loot sistema, ovde ne postoji oslanjanje na sreću u pronalaženju boljih itema već na razumevanje kombinatorike i balansa. Upravo ta odluka čini Blades of Fire zanimljivim izborom za igrače koji žele kontrolu i lični pečat nad svojim borbenim stilom.

Borba: između preciznosti i prilagodljivosti

Borba u Blades of Fire balansira između taktičke sporosti i dinamičnog odgovora. Nije dovoljno naučiti kombinacije tastera ve’ je potrebno razumeti svoj build, pošto način na koji ste iskovali oružje drastično menja ponašanje lika. Lagani mačevi omogućavaju brze kontra napade, dok teže alatke nameću sporiji, ali razorniji pristup.

Neprijatelji dolaze u varijantama koje zahtevaju razne pristupe. Iako igra ne sadrži preveliki broj boss bitaka, većina većih sukoba testira upravo vašu pripremljenost, a ne samo reflekse. Ovaj deo nam se dopao.

Tehnički aspekt i prezentacija

Igra koristi stilizovanu grafiku sa naglaskom na senke i svetlosne efekte. Dizajn sveta se oslanja na propale gradove, napuštene tvrđave i industrijalnu estetiku, čime se dodatno pojačava osećaj izolacije i zabrane. Mračan ali svakako dopadljiv svet.

Na PC platformi igra je tehnički stabilna, ali korisnici na konzolama izveštavaju o padovima frejmova i povremenim glitch momentima. UI dizajn je funkcionalan, ali ne naročito inspirativan, dok su animacije borbe povremeno ukočene. Možda će se raditi na unapređenju.

Audio komponenta je dosta solidna, sa efektnim zvucima udaraca i minimalističkom muzikom koja više služi atmosferi nego da se istakne.

Vrednost i ciljna publika

Blades of Fire nije igra za svakoga jer njena vrednost leži u pružanju osećaja da oblikujete svoj stil igre od temelja. To će najviše ceniti igrači koji su skloni analizi, testiranju i eksperimentisanju. Ne postoji široka ponuda sadržaja, ali ono što postoji je pažljivo balansirano i nosi smisao. Posebno se preporučuje gejmerima koji vole oružja kao izraz identiteta, bilo kroz estetiku, mehaniku ili način upotrebe.

Ključne informacije

  • Naziv: Blades of Fire
  • Žanr: Akcioni RPG
  • Razvojni tim: MercurySteam a Izdavač 505 Games
  • Platforme: PC, PS5, Xbox Series X|S
  • Trajanje kampanje: oko 15–20 sati
  • Specifičnosti: Sistem kovanja oružja, svet bez loot sistema, taktička borba, stilizovana prezentacija

Indijanka Danka ili Danica Manojlović je utrla put mnogim ženama u svetu IT-ja i gejminga u Srbiji. Jedini nosilac nagrade IT Award za najuspešniju ženu u Srbiji, finalista kampanje godine u Londonu organizacije Women in Games, autor i voditelj prve emisije o gejmingu kod nas CD BAJT, direktorka prve gejmig televizije u Srbiji i saradnik nekih od najpoznatijih kompanija na svetu. Blogerka, zaljubljenik u kulturu i majka.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *