Došli smo do još jednog sagovornika koji je zalljubljenik u video igre. Milan Radosavljević je čovek koji stoji iza portala VIRTUALNI KUTAK a evo njegovih odgovora na naša standardna pitanja.
Marketing kroz prizmu gejminga
Igre su sjajni medijum za marketing, i najbolje od svega, to je dvosmerna ulica. Pošto gaming čak i u srbiji, polako postaje „globalni fenomen“ igre se mogu iskoristiti za plasman određenih proizvoda, naravno uz saradnju sa nekim brendovima, a i obrnuto, proizvodi se mogu vezati za gaming. Najbolje od svega je što na lokalnom nivou, nema ograničenja šta ko može raditi kako bi promovisao proizvod koji prodaje, tako da u tim trenucima, marketari mogu da budu ograničeni samo maštom.
Lična inspiracija iz gejminga
Pošto je gejming pun neverovatnih priča, neretko se dešava da me neka igra generalno inspiriše da krenem, započnem nešto. Da mi inspiraciju, volju, pogura me kada se ne osećam okej. A zanimljivo je da je igra Max Payne studija Remedy Entertainment bila glavna inspiracija da krenem sa pisanje, hobi koji sam na žalost, zbog nedostatka vremena stavio po strani. Priča koju je osmislio Sam Lake i način na koji je ona prenešena na igrače me je oduševila iako sam bio u osnovnoj školi tada. Kasnije, na uzoru njegove priče sam skovao jednu od prvih svojih.
Gejming kao alat za kreativnost
Mogu slobodno da nastavim sa onim šta sam krenuo u prehodnom pitanju. Ne samo da budi kreativnost u meni, a verujem i kod drugih ljubitelja gaminga, već te gura da pređeš preko nečega šta si mislio da je nemoguće. Nebitno da li je to bio neki mali problem, veći ili šta već. Ali nekako stalno ti pokazuje nove načine, budi u tebi nešto šta ti daje dovoljno alata da savladaš sve šta te muči, kako na kreativnom planu, tako i na ličnom.
Stav Srbije i prepreke
Iako Srbija vri od potencijala, kako da strane razvojnih timova, tako i novinara, nekako mi se čini da veći deo srpskog naroda još uvek ne shvata dobrobit gejminga za razvoj jedne individue pa i raznih industrija. Najveći problem jeste to što smo u Srbiji i što ima previše prepreka i saplićanja, umesto da svi zajedno iskoristimo ovaj vid zabave za nešto bolje. Gejming je ono šta gura tehnologiju napred, zbog čega imamo bolje telefone, televizore, bolje filmove, bolje priče, muziku, tako da ako su razne države na zapadu pa sada i istoku to shvatile, verujem da je vreme da se to desi i u Srbiji. Mi još uvek živimo u zemlji gde je tek sa Gen Alpha krenula normalizacija gaminga u svakodnevnom životu, ali to je par generacija, naspram decenija otpora prema gamingu i ovoj industriji. Mada bolje vreme sigurno dolazi.
Lično iskustvo i hobi
Definitivno pisanje, psihološka analiza likova u igrama recimo, to je nešto šta me uvek pokreće kada igram neku igru. Naravno tu je želja da se stvori nešto po inspiraciji nečega čega igramo. Ne mogu da kažem da me igre nisu vukle i da krenem da slikam, ali nemam vremena, na žalost.
2. 6. Novi projekti i inovacije: Posle sjajnog i dobrog utiska sa sinoćne tribine, recimo da sam dobio želju da ljude koji su van industrije što više približim gamingu, i ovome šta mi radimo. Izveštavanje, pričanje o igrama, taj trud da prenesemo deo ove fantastične industrije na što šire narodne mase. To je jedno, a druga ideja je uvek ona koja spava negde ispod površine. Posle toliko godina u gamingu, uvek pomislim da je sada pravi trenutak napraviti neku igru, iskustvo, koji bi prikazao šta sve može da se uradi sa gamingom, kako na edukativnom tako i na imerzivnom planu kod ljudi. Ali za to je potreban tim i puno truda, iako je ideja sjajna i najbitnije od svega, edukativna i korisna za decu, mlade pa i odrasle.
Lični stav
Godinama se pričalo kako je gejming nešto loše, kako to šteti deci, ali tek sada vidimo, posle toliko istraživanja i studija kako je to medijum koji može pomoći aposlutno svima. Ljudima sa ličnim problemima, sa kreativnim blokadama, sa depresijom, deci sa autizmom, deci sa drugim problemima. I jako mi je drago što kod mlađih generacija postoji ta savršena sinergija društva, gejminga i svakodnevnice. Jako bih voleo da kako gaming „radi“ klince danas, tako krene i sa starijim osobama, jer nikada nije kasno da neko umesto gledanja sivih vesti svakog dana provede malo vremena u virtaualnom svetu, nasmeje se, prepusti se novim iskustvima i jednostavno uživa par sati dnevno, ili nedeljno. Moram da napomenem da je meni gaming jako pomogao za života, u teškim trenucima kada sam mislio da nemam izlaska, tako da on ne postoji u životu, ja sigurno ne bih bio ovakav kakav sam danas. A moram da napomenem da sam jako srećan kako sam ispao, na kraju, uzevši sve u obzir.


