U novom intervjuu za GamesRadar+, režiser Naoki Hamaguchi (poznat po rimejku Final Fantasy VII) je izjavio da je Clair Obscur: Expedition 33 njegov lični izbor za Igru godine 2025. godine — i to ne samo zato što koristi borbene sisteme inspirisane JRPG žanrom.
Hamaguchi objašnjava da, iako je borba važan deo igre, ono što ga najviše impresioniralo jeste kako igra “dobro postavlja sve elemente” — od sveta i likova, do priče i mehanike:
„What makes that game so good is the fact it gets all of the elements in it right, and it balances them all at such a high level of quality.“
„For example, the setting, the world, the characters, and the storyline — those are all really well done as well, in addition to the gameplay.“

Igra u klasičnom JRPG stilu — ali sa modernim elementima
Clair Obscur koristi turn-based borbeni sistem tipičan za japanske RPG-e, ali sa dodatkom elemenata kao što je „quick-time parrying“ koji daje napetost i dinamiku svakoj borbi. 
Ako voliš igre koje duboko poštuju tradiciju JRPG žanra, ali ne želiš da osećaš zastarelost Playstation 1 sistema — ova igra ti daje oba: klasičan osećaj + svež pristup.
Priča i svet su više od „okvira“
Hamaguchi ističe da ne treba samo imati odličnu borbu — jednako je važno da priča, likovi, svet i atmosfera funkcionišu na visokom nivou.
Igra je postavljena u zamišljenom dark fantasy svetu inspirisanom Belle Époque-om, što joj daje poseban estetski šarm. 
Poštovanje žanra + sopstveni identitet
Razvojni tim Sandfall Interactive je pokazao poštovanje prema japanskim RPG-ima — Hamaguchi je pominjao da su iskoristili srž žanra i nadogradili borbeni sistem u doneli ga u 2025 godinu.
Međutim, igra nije samo „kopija“ — ona koristi inspiraciju ali gradi sopstveni identitet. To znači da nije samo nostalgija, već i relevantna novina.
Ukoliko se i dalje dvoumite oko Clair Obscur: Expedition 33, pročitajte našu recenziju ovde.

 
					 
					 
					 
					