PS5

Playstation State of Play nam je doneo Saros gameplay

Finski studio Housemarque već decenijama zauzima posebno mesto među ljubiteljima arkadnih i „bullet hell“ igara. Još pre nego što ih je 2021. godine kupio Sony i zvanično pridružio PlayStation Studios porodici, poznati su bili po naslovima poput Resogun, Nex Machina i Alienation. Njihov prvi veliki hit pod okriljem Sony-ja bio je Returnal (2021), igra koja je oduševila kritiku svojom zahtevnom roguelike mehanikom i atmosferičnim sci-fi okruženjem. Ipak, dok je Returnal bio kombinacija horor atmosfere i beskonačnog ponavljanja ciklusa smrti, nova igra Saros obećava da će proširiti tu formulu i uvesti potpuno novu dimenziju pripovedanja i igrivosti.

Prvi pogled na Saros

Housemarque je u februaru 2025. na State of Play događaju najavio Saros, potpuno novi IP ekskluzivan za PlayStation 5. Glavni junak igre je Arjun Devraj, Soltari enforcer (neka vrsta futurističkog vojnika), koga tumači glumac Rahul Kohli (Midnight Mass, Warhammer 40,000: Boltgun). Radnja ga vodi na misterioznu planetu Carcosa, gde započinje potragu koja će, sudeći po trejleru, spojiti akciju, nadrealne elemente i mračnu naučnu fantastiku.

Iako je igra prvobitno predstavljena samo kroz CGI trejler, Housemarque je obećao da će detaljniji prikaz uslediti kasnije tokom 2025. godine – i obećanje su ispunili. Na septembarskom State of Play dobili smo više od pet minuta gameplay materijala, uz potvrdu da Saros izlazi 20. marta 2026. godine.

Povratak DNK Returnala, ali sa novim idejama

Na prvi pogled jasno je da Saros nosi mnogo prepoznatljivih elemenata iz Returnala. Brzo kretanje, futurističko oružje, dinamična borilišta, lavkraftovska čudovišta i hektolitri projektila koji preplavljuju ekran ponovo su tu. Međutim, Housemarque nije ostao na starom receptu – ubačene su i potpuno nove mehanike.

Najveća inovacija je Soltari Shield, energetski štit koji se aktivira držanjem tastera R1. On na nekoliko sekundi štiti Arjuna od projektila i daje priliku da igrač predahne i osmisli strategiju. Zanimljivo je da štit ne samo da blokira napade, već apsorbuje njihovu energiju i pretvara je u moćan udarac koji se oslobađa pritiskom na L2.

Druga ključna novina je Second Chance sistem – mehanika koja Arjunu daje mogućnost da se jednom oživi nakon fatalnog pogotka. Za razliku od privremenih buff-ova, Second Chance je deo trajne progresije u igri, ali neće biti dostupan odmah već tek u kasnijim fazama. Pored toga, igrači će moći da unapređuju Arjunovo borbeno odelo i sposobnosti, što otvara prostor za dublju personalizaciju i lakši napredak.

Veći fokus na priču i svet

Za razliku od Returnala, koji je često kritikovan zbog kriptičnog pristupa narativu, Saros stavlja veći naglasak na priču i likove. U trejleru je nagovešteno da ćemo upoznati širi ansambl NPC likova, dok hologrami rasuti po Carcosi otkrivaju tajne njene prošlosti. Očekuje se da će upravo taj balans između eksplozivne akcije i bogatijeg pripovedanja biti ključna razlika između ova dva naslova.

Kada izlazi Saros?

Housemarque je potvrdio da Saros stiže ekskluzivno na PlayStation 5, 20. marta 2026. godine, čime će postati prva velika first-party PlayStation igra u toj godini. S obzirom na to da su do izlaska preostale još gotovo dve godine, nema sumnje da ćemo u međuvremenu dobiti još nekoliko detaljnih prikaza i možda poseban State of Play posvećen isključivo ovoj igri.

administrator
Gejmer za kog ne postoji preteška igra i blagi mazohista koji vole sebe da kažnjava redovnim prelaskom Souls igara, gde Bloodborne zauzima posebno mesto u mom srcu. Don’t You Dare Go Hollow!

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *