Glavni arhitekta PlayStation 5 konzole otkrio je da će PS5 Pro sledeće godine dobiti naprednu tehnologiju veštačkog skaliranja slike kompanije AMD – FSR 4. PS5 Pro je lansiran sa PSSR-om (PlayStation Spectral Super Resolution), vlastitom AI tehnologijom skaliranja koju je razvio Sony. Novi upgrade, planiran za 2026. godinu, biće „direktna zamena“ za postojeći PSSR sistem.
PS5 Pro dobija unapređenje skaliranja 2026. godine
U novom intervjuu za Tom’s Guide, Mark Cerny je govorio o grafičkim poboljšanjima koja dolaze za PS5 Pro, zahvaljujući saradnji sa AMD-om na Projektu Amethyst. Cerny je otkrio da napredak na novoj tehnologiji skaliranja slike ide brže nego što se očekivalo, jer partnerstvo između AMD-a i PlayStation-a ubrzava razvoj.
Novi algoritam razvijen kroz Project Amethyst može se implementirati na hardveru trenutne generacije. AMD je tu tehnologiju već pustio na PC tržište pod imenom FSR 4, a sada je PlayStation „u procesu implementacije za PS5“, sa planiranim izlaskom naredne godine za PS5 Pro.
Cerny je naglasio da PS5 Pro neće dobiti neku „oslabljenu verziju“ algoritma, već punu verziju ko-razvijenog sistema super rezolucije.
Dodao je da saradnja sa AMD-om nije fokusirana na ekskluzivnu tehnologiju, već da zajedno rade na „napretku cele industrije“. Tehnologije razvijene u ovom procesu dostupne su svim AMD klijentima besplatno, ne samo Sonyju. Cerny je zaključio da AMD brzo napreduje, ali da on gleda nekoliko godina unapred, jer se već priprema za sledeću generaciju konzola.