U poslednjih nekoliko nedelja, gejmeri su počeli da shvataju da igranje postaje sve skuplje. Nintendo je predstavio Switch 2 sa zanimljivim cenama softvera, Xbox je podigao cene igara iz na oko 80 dolara, a čak su i pet godina stare konzole dobile nove, više cene. Mnogi smatraju da je ovaj trend bio neizbežan — a Shuhei Yoshida se slaže.
„Možda ne od Nintenda“
Shuhei Yoshida se nedavno penzionisao iz PlayStation-a (i Sony-ja) nakon blistave karijere, ali njegovi uvidi i dalje imaju veliku težinu.
U intervjuu za PlayStation Inside, Yoshida je odgovorio na pitanje o rastućim cenama softvera i kako će to uticati na buduće igre:
„Mislim da je to moralo da se desi pre ili kasnije, možda ne od strane Nintenda, ali je bilo neizbežno. Živimo u kontradiktornim vremenima — inflacija je stvarna i značajna, a ljudi i dalje očekuju sve ambicioznije igre koje su sve skuplje za razvoj, a da koštaju isto kao ranije. To je nemoguća računica.“
„Danas je sve u vezi s video igrama naprednije i tehnički zahtevnije nego ikada ranije, što zahteva više resursa. Svaki izdavač ili proizvođač sam određuje cenu svojih igara, naravno, ali srž problema su troškovi produkcije.“
Posebno kada su u pitanju AAA igre, budžeti za njihov razvoj stalno rastu. Ne zaboravimo ni glasine da je Grand Theft Auto 6 koštao više od 2 milijarde dolara da se napravi. To je verovatno razlog zašto je Strauss Zelnick otvoren za mogućnost da GTA 6 košta 100 dolara.