Aktuelno Gaming industrija

BioWare zaposleni u strahu za budućnost studija nakon EA prodaje

Nakon objave 27. septembra 2025. da se Electronic Arts (EA) prodaje konsorcijumu investitora (Silver Lake, Saudi Arabia Public Investment Fund i Affinity Partners) za oko 55 milijardi dolara, uključujući 20 milijardi dolara duga od JPMorgan Chase, zabrinutost među zaposlenima u EA raste. Ova privatna prodaja podrazumeva agresivne promene da bi se otplatio dug, što dovodi u pitanje sudbinu studija i igara u razvoju. Posebno zabrinut je BioWare, Edmonton-based studio poznat po RPG hitovima.

U januaru 2025, nakon što Dragon Age: The Veilguard nije ispunio EA očekivanja, BioWare je doživeo otpuštanja, smanjujući tim sa preko 200 na manje od 100 zaposlenih. Zaposleni su tada izrazili strah od daljih rezova, a sada, nakon prodaje, ta briga je desetostruka.

Višestruki izvori iz kompanije, govoreći anonimno, izrazili su strah da će BioWare biti jedan od prvih na meti rezova. “Pogledajte negativnost nakon Dragon Age-a”, rekao je jedan izvor. “Ako smo tada mislili da će biti gore, zamislite šta mislimo sada.”

Prodaja se očekuje da bude završena u prvom kvartalu fiskalne 2027. (od aprila 2026), ali neki zaposleni već traže nove poslove. “Pripremam portfolio i šaljem upite od prošle godine”, rekao je jedan zaposleni. “Oseća se kao pitanje vremena.”

Razlozi za specifičnu zabrinutost za BioWare su diskusije nakon Veilguard-a. Smanjenje tima je normalno posle velikih izdanja, ali drastičan broj navodi na pomisao da je EA planirao dalje rezove. Insider Gaming je saznao da su postojali razgovori o prodaji studija, iako krajnji ishod nije poznat.

Što se tiče Mass Effect-a, razvoj se nastavlja pod pretpostavkom da će igra izaći. Početkom godine, samo mali tim je radio na njemu, ali nedavno su dodati resursi. “Nastavićemo da radimo dok nam ne kažu da smo gotovi”. Ova situacija ističe neizvesnost u gejming industriji, posebno nakon velikih akvizicija. 

administrator
Kao dugogodišnji zaljubljenik u gejming, prve korake sam napravio na legendarnom Game Boy Advance-u, dok mi je PlayStation 2 ostao omiljena konzola svih vremena. Moj preferirani žanr su JRPG igre, a vrhunac toga je Persona serijal, koji me uvek iznova oduševljava svojom dubinom priče i karakterizacijom likova.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *