Electronic Arts (EA) je najavio partnerstvo sa kompanijom Stability AI, poznatom po razvoju tehnologije za generisanje slika pomoću veštačke inteligencije. Cilj ove saradnje je, kako kažu iz EA-a, da se „ubrzaju kreativni procesi“ u razvoju igara — od pravljenja koncept arta, do stvaranja tekstura i 3D okruženja.
Prema njihovim rečima, Stability AI će ponuditi EA-u alate koji omogućavaju brže testiranje ideja i vizuelnih koncepata. Na primer, umesto da umetnik danima radi na ranoj skici nove mape ili lika, sistem baziran na AI-ju moći će da generiše osnovni izgled za nekoliko minuta. Nakon toga, umetnici i dizajneri preuzimaju posao i doteruju detalje.
EA ističe da veštačka inteligencija neće zameniti ljude, već da će služiti kao „alat koji pomaže kreativnim timovima da brže dođu do rezultata“. Drugim rečima, AI bi trebalo da odradi „dosadniji deo posla“, dok bi ljudska kreativnost i dalje ostala ključna u donošenju estetskih i narativnih odluka.
Naravno, ne može se izbeći ni sumnja dela zajednice — gejmeri i umetnici već godinama upozoravaju da AI-generisani sadržaj može ugroziti autentičnost i originalnost u igrama. Ipak, EA i Stability AI tvrde da cilj nije da se mašina pita šta je „kul“, već da ubrza proces koji vodi do tog rezultata.
U praksi, to bi moglo značiti kraće cikluse razvoja i bržu proizvodnju novih naslova, što deluje primamljivo u industriji gde se igre sve češće odlažu i razvlače godinama. Ako sve bude išlo po planu, prvi rezultati ove saradnje mogli bi se videti već u narednim EA projektima.
