Hermen Hulst, šef PlayStation Studija, osvrnuo se na reakcije koje prate Bungiejev nadolazeći naslov Marathon, ocenjujući ih kao „raznolike“. Ipak, naglasio je da Sony već preduzima konkretne korake kako bi izbegao greške koje su dovele do neuspeha prethodnog projekta – igre Concord.
Iako je Marathon i dalje u fazi razvoja, sa premijerom zakazanom za 23. septembar 2025. (u okviru Sonyjeve fiskalne 2025. godine), očekivanja su velika – ne samo od strane gejmera, već i investitora. Nakon fijaska sa Concordom, koji je ugašen samo dve nedelje nakon lansiranja, kompanija je rešena da takav scenario više ne ponovi.
U obraćanju investitorima, Hulst je priznao da je Concord imao „mnogo kvalitetnog rada u pozadini“, ali i dodao da nije imao dovoljno izražen identitet da bi se uspostavila dublja veza s publikom. Upravo to iskustvo, istakao je, pokrenulo je opsežnu internu analizu razvojnih procesa u Sonyju.
„Implementirali smo strože sisteme za proveru – kako kreativnih ideja, tako i poslovnih pretpostavki. Ti procesi sada funkcionišu neprekidno, kako bismo znali da ulažemo u prave naslove, u pravo vreme“, rekao je Hulst.
Kada je reč o Marathonu, Bungie je nedavno zaključio zatvorenu alfa fazu testiranja, čiji se rezultati trenutno detaljno analiziraju. Sony koristi i analitiku i direktne povratne informacije kako bi što bolje razumeo šta u igri funkcioniše, a šta ne.
„Naš cilj je da Marathon bude smeo, inovativan i istinski angažujući“, izjavio je Hulst, dodajući da se posebna pažnja poklanja svakom segmentu – od mehanike igranja do korisničkog iskustva.
Posebno je odjeknula njegova iskrenost kada je priznao da su dosadašnje reakcije na igru „varirale“ – što se retko čuje kada visoki zvaničnici govore o velikim naslovima koji još nisu lansirani.
Ovakav pristup ukazuje na promenu u Sonyjevoj strategiji – kompanija jasno pokazuje da želi da spreči da još jedan ambiciozan projekat doživi tržišni neuspeh. Marathon ima zadatak ne samo da zadovolji fanove Bungieja i ljubitelje extraction shootera, već i da obnovi poverenje u Sonyjevu live-service orijentaciju.
Dodatni pritisak dolazi i iz samog Bungieja – studio se već neko vreme suočava s izazovima, uključujući otpuštanja i kontroverze u vezi sa krađom umetničkih dela, što je značajno uticalo na moral zaposlenih. Prema pojedinim izveštajima, u timu vlada uverenje da bi neuspeh Marathona mogao označiti kraj za studio koji je nekada dominirao industrijom sa serijalima Halo i Destiny.
Uprkos svim izazovima, Sony jasno poručuje da vidi Marathon kao jedan od ključnih naslova za budućnost svoje platforme, te ulaže ozbiljna sredstva i resurse kako bi obezbedio uspeh – i kod publike i na tržištu.