Capcom je odlučio da “vrati” horor u Resident Evil Requiem, u narodu poznatiji kao Resident Evil 9.
Prvi put smo na Summer Game Fest saznali ime nove RE igre – Resident Evil Requiem, ali smo dobili i datum izlaska, a to je februar 2026 godine za PC Steam, Playstation i Xbox.
Dugo čekamo novi Resident Evil, ne računajući rimejk igre, RE Village je izašao sada već davne 2021 godine. RE9 bi trebala da bude posebna igra, jer obeležava 30 godina čuvenog serijala.
Dok čekamo taj februar, prenosimo vam intervju producenta Masato Kumazawa sa Playstation bloga.
- PlayStation Blog: Naslov igre se zove “Requiem” – šta on simbolizuje u kontekstu priče?
Masato Kumazawa: Naslov ima više slojeva značenja. “Requiem” je, s jedne strane, omaž glavnoj junakinji Grace Ashcroft, koja se i dalje bori sa gubitkom majke pre osam godina. Ali isto tako, to je i omaž svim žrtvama tragedije u Raccoon Cityju. Verujem da će igrači, kada završe igru, pronaći još dublja značenja iza tog naslova.
- Zašto ste odlučili da se vratite porodici Ashcroft iz serijala Resident Evil Outbreak i kako Graceina neiskustva utiču na igračevo iskustvo?
Kada smo odlučili da smeštamo priču u razrušeni Raccoon City, činilo nam se logično da uvedemo lik koji ima ličnu vezu s tim mestom. Zato predstavljamo Grace – potpuno nov, blizak lik, koji se prilično razlikuje od prethodnih heroja poput Leona ili Chrisa.
Grace je ranjiva, nesigurna, i upravo zbog toga igrači mogu lakše da se povežu s njom. Kada šeta mračnim hodnikom – diše ubrzano. Kad naiđe na čudovište – trzne se od straha. Nema visok prag tolerancije na strah, ali tokom igre sazreva i uči da se suprotstavi užasima koji je okružuju.
Do kraja igre, sigurni smo da će je svi zavoleti.
- U trejleru jasno vidimo ruševine Raccoon Cityja i policijske stanice. Zašto ste se vratili baš ovom mestu?
U skorijim igrama, poput Resident Evil 7 i Village, serijal se proširio na nove priče kroz porodicu Winters. Ali s Requiemom smo želeli da se vratimo korenima – pričama vezanim za Raccoon City i mračne planove Umbrella korporacije.
Kako obeležavamo 30 godina serijala, verujemo da je povratak ovom kultnom mestu savršeno pogođen.
- Da li je dodatak trećeg lica u Villageu bio test za uvođenje oba ugla gledanja u Requiemu?
Ne, mod iz trećeg lica u Villageu nije bio eksperiment, već odgovor na želje fanova. Naši podaci pokazuju da su igrači podeljeni – neki vole prvo lice, drugi treće.
Zato smo u Requiemu ponudili oba ugla gledanja. Naš cilj je da svaki Resident Evil fan uživa u igri na svoj način.
- Koliko je izazovno razviti igru koja funkcioniše jednako dobro i u prvom i u trećem licu?
Mnogi misle da je to lako – ali daleko je od toga. U horor žanru gde se sve vrti oko izazivanja straha, razlike između kamera su ogromne. To utiče ne samo na modele i animacije, već i na balans igranja, korisnički interfejs, zvuk – sve.
Iskreno, to je kao da pravimo dve igre istovremeno.
- Koji su glavni koncepti i teme ove igre, u poređenju sa prethodnim naslovima?
Centralna ideja je “zarazni strah” – onaj osećaj kada vas nešto plaši, ali ne možete da prestanete da igrate jer želite da saznate šta se dešava dalje.
U prethodnim igrama kao što su Village ili RE4, iako su bile horor, naglasak je bio na akciji. Ovde želimo da se vratimo korenima – da igrač opet oseti čisti strah, ali i želju da ide dublje u priču.
- Ima li u trejleru grafičkih detalja koji posebno pokazuju napredak RE endžina?
RE Engine neprestano evoluira. U trejleru možete videti sitne, realistične detalje – znoj koji klizi niz Graceinu kožu, teksturu njene kose, drhtaj usana od straha… Sve to doprinosi autentičnoj i napetoj atmosferi.
