Kupovina Activision Blizzard-a od strane Microsoft-a nije pomogla u rastu Xbox Game Pass-a niti gejming poslovanja uopšte, navodi se u novom izveštaju The Information-a. Prema izveštaju, rast koji je proizašao iz ove akvizicije još uvek nije dostigao ono čemu je Microsoft težio kada je realizovao kupovinu vrednu 69 milijardi dolara.
The Information tvrdi da je Microsoft očekivao da će kupovina podstaći više igrača da se pretplate na ovu uslugu, kao i da će privući više studija da objavljuju svoje igre na platformi zasnovanoj na pretplati. Međutim, njihovi izvori navode da su „nekoliko vodećih gejming studija odbili Microsoft-ovu ponudu da postave svoje naslove na Game Pass u zamenu za naknade koje kompanija nudi“.
Deni Fiš (Denny Fish), menadžer portfolija koji upravlja fondovima, uključujući i navodnih 800 miliona dolara vrednih akcija Microsoft-a, izjavio je za medije: „[Activision] je razočarao.“
Microsoft je ciljao na postizanje 100 miliona pretplatnika do 2030. godine. Od februara 2024. godine, broj pretplatnika je iznosio 34 miliona, uključujući one koji su se pretplatili nakon što je Microsoft konvertovao Xbox Live u Xbox Game Pass Core. Kompanija nije uspela da ispuni ciljeve rasta Game Pass-a u prethodne dve godine. To je dovelo do toga da rast Game Pass-a više nije metrika koja određuje platu izvršnog direktora Satye Nadelle u Microsoft-u.
U međuvremenu, kompanija je povećala cene i uvela novi nivo – Game Pass Standard – koji je uklonio opciju Day One izdanja za pretplatnike na konzolama, osim ako se ne nadograde na Game Pass Ultimate.
Pored toga, Microsoft je očekivao da će više studija i izdavača koristiti Azure cloud servere za svoje igre. Međutim, navodi se da Activision i dalje koristi Google Cloud i Amazon Web Services za iznajmljivanje servera, uz „primarno oslanjanje na sopstvene servere za razvoj“.